- facebook google+ Vimeo YouTube

OPIS

Podróż zaczęła się w Warszawie jeszcze na Gocławiu, gdzie spotkaliśmy się z Konradem – naszym sąsiadem. Na lotnisku, dołączyła do nas Aśka – pozytywnie zakręcona dziewczyna z zakręconymi włosami. Resztę ekipy poznaliśmy już na miejscu w Egipcie – jechali z Wrocławia. Przesympatyczni nurkowie z dużym doświadczeniem. Było nas w sumie 7 osób nie mogących się doczekać nurkowania. Naszym hotelem było Blue Reef Resort – bardzo pozytywne miejsce.

Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt

Dojechaliśmy już po kolacji, ale obsługa „prędziutko” (chyba licząc na to, że pójdziemy spać, bo było przed północą), przygotowała nam kolacje i dostarczyła do pokoi. Rano śniadanie i sprawny transfer całego sprzętu z hotelu do bazy z Ahmedem, który po nas przyjechał. Nie chcieli zaakceptować faktu, że te 500 m, które dzieliło nas od bazy chcieliśmy pokonać sami. W sumie po co nosić sprzęt ze sobą? :D (Pod koniec wyjazdu byliśmy już tak rozleniwieni i nie przyszło nam więcej do głowy aby nieść sprzęt do hotelu – oczywiście transport był w cenie pakietu). W samej bazie przywitał nas przesympatyczny nie kto inny jak kolejny Ahmed i rozpoczęliśmy zapoznawanie z naszą rafą domową i innymi atrakcjami w okolicy. Nasz pakiet obejmował nielimitowane nurkowania z brzegu i z ribów na rafie domowej + 4 nurkowania z przewodnikiem w strefie A, czyli dość rozległym obszarze w promieniu kilkudziesięciu km od bazy. Bardzo ciekawy briefing przed pierwszym zanurzeniem trwał chwilkę, ale Ahmed miał o czym opowiadać. Dostępnych miejsc i atrakcji pod wodą nie zapamiętałem chyba nawet w 10% (ale może to przez „rewelacyjną” pamięć). Tutaj moje zdziwienie było znaczne, ponieważ na nurkowania poza bazą zapisywaliśmy się samodzielnie korzystając z dotykowego w pełni multimedialnego terminala – normalnie XXI wiek w pełni :).

Pierwsze nurkowanie zrobiliśmy wspólnie z naszym przesympatycznym przewodnikiem, a wszystkie kolejne już tylko pod nadzorem z brzegu samodzielnie. Do dyspozycji mieliśmy kilka ribów ze sternikami, którymi obsługa rozwoziła nas po miejscach, w których chcieliśmy dać nura. Organizacja doprowadzona do perfekcji. Ubieraliśmy się w sprzęt, szliśmy do divemastera niezwłocznie byliśmy wywożeni we wskazane miejsce… rewelacja. Nurkowaliśmy tam gdzie chcieliśmy, ile chcieliśmy, jak chcieliśmy. Pełna swoboda i wolność. Nie musieliśmy czekać na grupę, albo denerwować się, że ktoś na nas czeka… Prawdziwe wakacje bez napinki.

Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt

Piaszczyste zejście do wody jest łagodne, umożliwia nie tylko podziwianie nie zniszczonej rafy, ale także ćwiczenia na płytszej i głębszej wodze – dno jest piaszczyste i schodzi łagodnie na dużą głębokość – praktycznie nie kończąc się :)

Pierwszego dnia zrobiliśmy zapoznanie z rafą, warunkami, pierwsze trzy kontrolne nurkowania. Wieczorem oczywiście nastąpiła integracja z resztą ekipy przy coca coli, czy innej polo kokcie ;)

We wtorek wybraliśmy się z Adamem na nocne nurkowanie na dobicie (piąty nurek tego dnia) – strasznie ucieszyła nas odnaleziona ośmiornica, która nie zdołała się ukryć, poza tym cieszyla nas totalnie zmieniona względem widoków dziennych rafa. Rewelacja! Totalnie inne nurkowanie. Inne widoki, inne przeżycia :). To co najbardziej lubię nocą, to samotność i odizolowanie od 95% „niepotrzebnych” bodźców – rewelacyjny relaks. Najlepiej nurkuje się w dwie osoby – tylko z partnurem.

W sumie dzięki rewelacyjnej organizacji i chęci wykorzystania czasu (nie potrafię leżeć hotelu, muszę coś robić) wykonałem 20 nurkowań w 5 dni, co jest rezultatem bardzo pozytywnym, a gęba cieszy się na samo wspomnienie :D

Już szukam następnej okazji, aby wybrać się w to samo miejsce. Tylko czasu brakuje…

autor: Jan Domański

Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt  Marsa Alam - Egipt